projektinmating

Projektnamn
Dataspel Sydösterbotten
Projektkategori
YA! och pedagogiken
Projektstart
01.01.2022
Projektslut
31.12.2022
Målgrupp
Målgruppen av spelet består av personer i alla åldersgrupper. I spelet kan ingå olika typer av utbildningspaket för både unga och vuxna. Även språkutbildning kan på ett intuitivt sätt ingå. Eftersom besök till olika kulturella platser samt även naturupplevelser ingår, lämpar sig spelet även för personer som endast vill ”gå runt” och uppleva attraktioner. Spelet skall också innehålla olika typer av problemlösning samt kanske skattsökning och äventyr och lämpar sig därför även för dem som söker ett mera traditionellt spel, men i hemmiljö.
Beskrivning

Målet med detta projekt är att skapa ett datorspel där spelaren fritt kan ströva omkring i en virtuell version av städerna Närpes, Kaskö och Kristinestad.  Processen med att utveckla spelet ska integreras i undervisningen för mediastuderande vid YA:s enhet i Närpes.

Kontaktperson
Kaj Ekroos Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Partners
Finansiär
Svenska kulturfonden
Status
Relaterade projekt
Makerspace YA! – Ett kreativt labb för nyfikna
Bilagor
  • Kulturfonden

Yrkesakademin i Österbotten | 2019